– Widać, że jest rosnące zapotrzebowanie na LNG, a PGNiG jako duży dostawca gazu musi ten rynek kształtować. I my to po prostu robimy – powiedział Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny na konferencji EuroPower 2018 pod patronatem BiznesAlert.pl.
Rozwój rynku
Mucha zaznaczył, że rynek małego LNG w Polsce dopiero się rozwija, widać jednak że jest to bardzo dynamiczny rozwój. – Bez wątpienia lata 2017 oraz 2018 to okres budowania kompetencji w GK PGNIG. I tę fazę budujemy tworząc synergie dla Klientów strategicznych i kluczowych (cześć z nich prowadzi działalność produkcyjną na terenach nie zgazyfikowanych). Efekty tej działalności pozytywnie nas motywują.
Projekt Skórcz
– Biznesowym odbiorcom gazu zależy na tym, by wytwarzane przez nich produkty były atrakcyjne cenowo. W tym wypadku koszt energii ma istotne znaczenie. Zaczęliśmy od projektów, w których produktem końcowym jest kogeneracja lub trigeneracja. Bez wątpienia takim projektem jest Skórcz, który zrealizowaliśmy dla firmy Iglotex). Dzięki tej inwestycji na terenie firmy powstanie elektrociepłownia o mocy 2,5 MWe. To pierwszy projekt tego typu, gdzie partnerem biznesowym dla PGNiG jest prywatna firma, która jako spółka celowa została powołana do realizacji budowy układu kogeneracji ze skojarzonym wytwarzaniem energii elektrycznej i cieplnej wraz z siecią ciepłowniczą i energetyczną.
Tekst przygotował nasz Główny Patron Medialny, Biznes Alert
Dalsza część artykułu na stronie www.biznesalert.pl